Blog: Interview met de IVA student

Dress for success

Om een goed beeld te krijgen van de perfecte combinatie van pak en accessoires hebben wij zelf onderzoek gedaan naar wie de doelgroep is en wat deze voor pakken aanschaft. Wij hebben een student van de IVA in Driebergen gevraagd hoe hij tegen het dragen van een pak aankijkt. Ook hebben we hem naar zijn mening gevraagd.

Hoe ziet de gemiddelde drager er uit?
Opvallend is dat de doelgroep erg varieert. De vaste doelgroep die winkels vaak hanteren zijn mannen tussen de 35 en 55 jaar. Zij schaffen vaak pakken aan om extra op te vallen bij een belangrijke gebeurtenis. Ook schaffen veel jongeren voor hun studie een pak aan. Wij hebben vragen gesteld aan Rogier Pothoven, die momenteel aan de IVA in Driebergen studeert.

Wat voor pakken draag jij het meeste?
Heel veel pakken draag ik niet. Voor mijn studie is het belangrijk om representatief gekleed te zijn. Ik probeer mij altijd te onderscheiden in mijn kleding en accessoires. Zelf heb ik 9 verschillende overhemden omdat ik graag netjes gekleed ben als ik op school ben. Ook heb ik 4 verschillende colberts. 3 hiervan draag ik naar school, en de andere houd ik gereserveerd voor de echt nette gebeurtenissen, zoals een trouwerij of een diploma uitreiking. 2 zijn bruin, 1 is donkerblauw en de laatste is zwart.

Wat is jouw favoriete accessoire?
Dat loopt enorm uiteen. Ik draag vaak mijn armbandjes omdat ze mooi staan in combinatie met mijn horloges. Mijn armbandjes koop ik over het algemeen bij Charte. Mijn riem probeer ik altijd af te stemmen met de schoenen die ik draag. Pochetten ben ik de laatste tijd aan het ontdekken, omdat je die ook op veel verschillende manieren kunt dragen. Een subtiele touch kan je natuurlijk net onderscheiden van de rest. Dat probeer ik zo veel mogelijk te doen. Verder draag ik niet veel accessoires. Ik heb een paar stropdas klemmen, maar die draag ik niet vaak. Ook machetes vind ik een leuk accent hebben. Verder ben ik ook geïnteresseerd in horloges en riemen. Mijn schoenen kies ik ook altijd speciaal uit voor de gebeurtenis.

Wat draag je het liefste?
Mijn colbert van SuitSupply vind ik erg mooi. Deze heeft een donkerbruin gehokte print. Dit combineer ik dan met een nette spijkerbroek en mijn favoriete instappertjes. Hieronder draag ik dan een wit overhemd. Ik hou deze wit zodat het overhemd niet te veel afleid van het geheel.

Nu wij de mening van de student hebben, gaan wij voor jullie kijken wat er interessant is om te weten. Van sokken tot de duurste pakken, wij laten het jullie allemaal weten. Hou je zelf op de hoogte, oftewel; Stay tuned!

Plaats een reactie